Total Pageviews

Sunday 11 February 2018

contoh abstrak, isi kandungan, penghargaan kerja kursus pengajian am

PENGLIBARAN PELAJAR-PELAJAR PEREMPUAN TINGKATAN 6 DI SMK PEKAN BARU,83600, SEMERAH, BATU PAHAT, JOHOR TERHADAP PERNIAGAAN DALAM TALIAN.

ABSTRAK.

Kajian ini bertajuk ‘Penglibatan Pelajar-Pelajar Perempuan Tingkatan 6  di SMK Pekan Baru ,63600,Semerah,Batu Pahat ,Johor Terhadap Perniagaan Dalam Talian’. Objektif kajian adalah untuk mengenal pasti faktor-faktor yang menarik  dan mengkaji kepentinganya kepada pelajar ini.   Kawasan Pekan Baru, Parit Yusof dipilih sebagai lokasi kerana sekolah terletak di sini.  Kaedah kajian adalah melalui pemerhatian, temu bual, soal selidik dan rujukan. Seramai 30 orang pelajar Tingkatan Lima di sekolah ini dilibatkan sebagai responden. Data kajian berbentuk Skala Likert dianalisis menggunakan kaedah statistik deskriptif dan dipersembahkan ke bentuk grafik. Dapatan kajian menunjukkan  sumber rujukan yang banyak, sudut berinformasi dan suasana kondusif serta alat penghawa dingin, sebagai faktor menarik pelajar ke perpustakaan.  Dapatan juga menunjukkan faktor pusat gedung ilmu, suasana tenang serta memanfaatkan masa sebagai faktor kepentingan. Kesimpulannya, faktor dominan menarik pelajar ialah kepelbagaian bahan bacaan dan faktor kepentingan dominan ialah pusat gedung ilmu,   pelbagai jenis bahan dan memanfaatkan masa lapang. Diharap perpustakaan ini  dapat   dimanfaatkan semua pelajar.









i
ISI KANDUNGAN.
BIL.
BUTIRAN
MUKA SURAT

ABSTRAK
i

KANDUNGAN
ii

PENGHARGAAN
iii-iv
1
PENGENALAN
1-3
2
OBJEKTIF KAJIAN
4
3
LOKASI KAJIAN
5-8
4
METODOLOGI KAJIAN
9-13
5
DAPATAN KAJIAN DAN PERBINCANGAN
5.1 Demografi Kajian
5.2 Faktor–Faktor Yang Menarik Pelajar Tingkatan 5 Gemar Menggunakan Kemudahan Perpustakaan
5.3 Kepentingan Kemudahan Perpustakaan Kepada Pelajar Tingkatan 5
5.4 Matrik Analisis Temubual
5.5 Matrik Analisis Pemerhatian
14
15-18
19-25

                  26-32
                  33-34
                  35-36
6.0
KESIMPULAN
                   37
7.0
RUJUKAN
                   38

LAMPIRAN
39-45

ii

PENGHARGAAN.

Assalamualaikum w.b.t dan Bismillahirahmanirahim.

Bersyukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya kajian bagi kerja kursus Pengajian Am yang dibuat ini telah dapat dilaksanakan, iaitu bertajuk “Persepsi Pelajar Tingkatan 5 Terhadap Kemudahan Perpustakaan Di SMK Pekan Baru Muar,83600 Semerah ,Batu Pahat,Johor”. Kerja kursus ini amat penting untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM). Selain itu, kerja kursus ini juga penting, iaitu merupakan syarat kepada semua pelajar tingkatan 6 untuk lulus dengan cemerlang dalam STPM.

Ribuan terima kasih diucapkan kepada Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Pekan Baru Muar iaitu Puan Hajah Hanim Binti Abdullah yang merupakan individu penting yang membenarkan kajian ini dibuat oleh pelajar tingkatan 6 untuk mendapatkan maklumat bagi menyelasaikan kajian mengenai kerja kursus Pengajian Am ini. Sekalung penghargaan juga diucapkan kepada guru bagi matapelajaran Pengajian Am iaitu Puan Hajah Arba’iyah Binti Mohd. Khairan, yang telah banyak membantu dalam memulakan dan memberi penerangan kepada pengkaji untuk menjalankan kajian bagi kerja kursus ini.

Selain itu, tidak lupa juga dititipkan rasa penghargaan terhadap jasa guru matapelajaran Pengajian Am kami kerana memberi bimbingan untuk mencari maklumat kajian dan juga banyak memberi nasihat yang amat berguna untuk kerja kursus ini serta bantuan oleh guru dari semasa ke semasa samaada ketika susah mahupun senang dalam menyelesaikan kerja kursus ini. Jasa beliau akan dikenang hingga ke akhir hayat. Seterusnya, terima kasih juga kepada ibu bapa iaitu Rohaya Binti Mon dan Muda Bin Abdul Rahman, kerana memberikan sokongan dan dorongan sepanjang kerja kursus ini disiapkan. Sesungguh mereka adalah yang paling banyak berjasa untuk mendorong kearah kejayaan.





iii
Terima kasih juga kepada mereka yang membantu dari segi kewangan terutamanya pihak ibu bapa. Jasa mereka merupakan sesuatu yang bermakna dalam menyelesaikan kerja kursus ini. Tidak lupa juga kepada rakan-rakan seperjuangan iaitu Puteri Nabila Binti Mohd Suhaimi,Siti Aisyah Binti Razali dan Nurul Amira Arina Binti Sahrudin yang telah sama-sama dengan pengkaji berhempas pulas menyempurnakan kerja kursus masing-masing. Bantuan kalian dari segi informasi terkini mengenai kerja kursus ini amat perlu hargai. Budi kalian yang sanggup meluangkan masa untuk memberikan maklumat tidak akan lupakan.

Sudah semestinya tidak lupakan, terima kasih kepada pihak-pihak yang telah membantu, terutama sekali kepada responden-responden yang telah ditemu bual yang banyak memberi maklumat tentang penambahbaikan perpustakaan kepada pelajar Tingkatan 5 demi membantu menyempurnakan kajian kerja kursus Pengajian Am ini. Mereka terdiri daripada pelajar Tingkatan 5 Sekolah Menengah Kebangsaan Pekan Baru.


Antaranya ialah Nurul Nabila Binti Abd.Razak. Kepada responden lain yang tidak kemukakan di sini, juga diucapkan ribuan terima kasih atas bantuan yang diberikan. Terima kasih juga kepada pihak-pihak lain yang telah membantu secara langsung atau tidak langsung sepanjang kerja kursus ini dijalankan dan dibentangkan. Sesungguhnya jasa kalian semua amat patut untuk dihargai dan diingati.

1 comment:

  1. Saya ingin berkongsi kesaksian mengenai bagaimana perkhidmatan pendanaan Le_Meridian membantu saya dengan pinjaman sebanyak 2,000,000.00 USD untuk membiayai projek ladang ganja saya, saya sangat berterima kasih dan saya berjanji untuk berkongsi syarikat pembiayaan ini kepada sesiapa yang mencari jalan untuk mengembangkan perniagaannya project.the syarikat adalah syarikat pembiayaan. Sesiapa yang mencari sokongan kewangan perlu menghubungi mereka di lfdsloans@outlook.com Atau lfdsloans@lemeridianfds.com Encik Benjamin juga pada WhatsApp 1-989-394-3740 untuk membuat perkara mudah bagi mana-mana pemohon.

    ReplyDelete